miercuri, 18 februarie 2015

Giugiuka la Amsterdam...

Cu ocazia expirarii celor 6 luni de permis sedere in UK a ...masinii noastre din Romania, precum si a celor 35 de ani impliniti ai Mukallului si cei 3.5 ani ai Giugiukai, precum si a Sf Valentin (pretext aditional), ne-am imbarcat pe feribotul Dover-Dunkirk in 13 februarie si dusi am fost un weekend la niste prieteni din Amstedam cum ii zice fie-mea.


Auzise ea de la ta-su ca ne vom distra mancand clatite pe o barca din Amstedam, asa ca deja nu mai dormea noptile, iar in timp ce se impingea cu fundu-i in mine la culcare, pana ii ajungea sub barba-mi, cand o intrebam "tu stii unde ti-au ajuns ouale(=fesele) tale?", raspundea incantata "la Amstedam!"


Distractia a inceput de pe feribot cand a mancat niste "catofi pajiti cu chietzap" (iertare Cristela!) in timp ce admira cu nasul lipit de geam valurile si spuma lor alba din za "Pond" (Balta) catre Franta.


Ce stiam despre Amsterdam? In afara de faptul ca e capitala Regatului ...Nederlandez, ca e situat la 2 sau 4m sub nivelul marii, ca se merge cu bicicleta si se fumeaza legal marijuana (nu neaparat in aceasta ordine), in rest nimic. Asteptari? Nici una. Speram sa avem ce face cu copilul in afara de "catite" in barca...


La prima vedere am gandit "ce rahat posomorat ca Londra mai e si asta? Doar case vopsite negru si maro cacaniu au astia pe aici?"


DSCN0719


DAR, dupa 48 de ore de super distractie si indragosteala treptata, am concluzionat ca abia asteptam sa ne reintoarcem la nunta celor doi prieteni in iunie!


De mentionat ca, desi noi adultii am satelizat in jurul copilului si feselor acestuia, si nu am vizitat tu un Rembrandt sau Van Gogh Museum unde firma londoneza pentru care lucrez inchiriaza ghidurile audio cu tot cu continutul povestii de pe ele, deci macar alea ar fi fost gratis pentru mine, ne-am distrat atat de bine incat ...non, pas de rien, je ne regrette pas de rien!


Stat la coada pentru clatite la za famous Pancake Bakery


Doar 47 EUR a fost nota de plata pt 4 clatite si bauturile adiacente, dupa ce am mai si stat la coada din strada pentru ele si va jur pe maroul cacaniu de Amsterdam ca Mukallul le face cel putin la fel de bune, daca nu mai bune! Prietenul nostru roman sarbatorit de Ziua Indragostitilor ne-a facut cinste si a fost de gasca si le-a mai lasat si bacsis dupa ce am asteptat dupa ele vreo 30 minute. Pe scurt, Amstedam e scump, domne, scump.


DSCN0763


Plimbare cu barca pe canal....


Dupa ce ne-am luat teapa cu biletele de hop-on - hop-off la 22 EUR de persoana, sa ne lase chipurile sa ne dam jos la punctele de atractie turistica si sa ne urcam oricand in urmatoarea barca (noi ne-am oprit doar la statia Muzeului de Stiinta NEMO si acolo ne-a uitat Dumnezeu), si-a mancat Giugiuka mult visata clatita in barca! Aia luata la pachet de la lestolant, desigur.


DSCN0786


Ne-am umplut de stiinta la muzeul NEMO


Pentru 15.50 eur de cap de adult, mai putin Giugiuka Magnifika declarata de 3 ani :D, ne-am jucat cu baloane cu sapun, fulgere, avioane incarcate cu baterii solare, apa, reactii in lant, puzzle celula ADN, laborator, filme cu corpul omenesc in care cresteau copiii si se speriau de formele lor si a trebuit sa raspund de 2 ori la "DA DE TZE se spelie baiatul cand se uita la putulica din chiloti?"...cu "Pai i-a crescut mai mare, cand crestem mari ni se schimba corpul", concluzionat cu "Si eu am tzi tzi ca fetita"...incat am revenit si a doua zi.


DSC_0454


Olanda in miniatura de la Madurodam


O stiti pe aia cu "de cand mama m-o facut?" nu m-am mai simtit atat de fericita jucandu-ma ca un copil? Am fost Guliver pentru 2 ore pe langa ora petrecuta in masina sa ajungem in parcul minuscul. Tot 15 EUR a fost biletul, inclusiv pentru Jiujiuc, dar a meritat! Regret si acum ca nu ne-am oprit la intoarcere si la muzeul Corpus, in forma de corp, in care explorezi corpul uman din interior, urcand scari dinspre degetele de la picioare situate la parter, pana sus la cap, ultimul etaj!




[caption id="attachment_1003" align="aligncenter" width="500"]DSC_0357 Cladiri liliputane[/caption]

Apusul de soare in raul Amstel


Si pentru ca am batut strazile Amstedamului cat de mult am putut si ne-a prins si seara parfumata cu ...iarba consumatorilor prin oras (stiu ca sunteti curiosi daca what happens in Amsterdam stays in Amsterdam, mergeti sa va convingeti singuri) ne-am delectat ochii si cu un apus de ramas bun, cald, bland, incat am concluzionat din toata inima, fara sa ma uit pe Wikipedia, ca ma aflam in Venetia Nordica...O varianta nu la fel de animata si vesela ca sora cu spirit latin, dar mai calma, mai linistita, asezata cuminte pe bratele raului Amstel, ca un batranel olandez contemplator si relaxat care zambea cu o pipa in coltul gurii. Langa bicicleta. Ba nu, pe barca privata. Mancand clatite...


DSCN0927


ALBUM FOTO COMPLET AICI

4 comentarii :

Mary spunea...

o intrebare intrebatoare.....de ce cu ocazia masinii? Fix la inceputul articolului ai zis expirarii de 6 luni...si masinii noastre din romania?
Doar 6 luni poti sta in uk cu masina inmatriculata in ro?
Multumesc

Mary spunea...

primul comentariu si al doilea comment (ca acum sunt la al treilea) au fost "pe interes" , acum dupa ce am citit tot articolul, si multe altele de aici , declar ca imi place mult a ta naturalete si franchete! Te voi urmari clar! Sa fi sanatoasa si fericita mami, si tu si giugiuca ta scumpa, si sotul tau ardelean...si toata lumea! Doamne ajuta si numai bine tuturor!

mukallita spunea...

Buna, Mari. Da, asta e regula stupidă. Noroc ca a citit barbatu-mei pe forumuri scrise de români cum sa isi ia bilet feribot doar dus, nu dus-întors, ca sa para ca scoatem masina din UK pe termen lung.

mukallita spunea...

Multumim, Mari, esti o draguta! Cu drag, M