miercuri, 16 iulie 2014

Conferinta Social Media for Parents - Bucuresti

Social Media for Parents. Sau vorba organizatorului Evensys eveniment pentru parinti activi in mediul online.


Unde? In București, desigur. Hotel Howard Johnston.


Când? 08 iulie 2014.


Cat? 1-6pm.


Nu, ma', Cat? Gratis. Desi la 136lei biletul de tren Sibiu-București dus- întors si 500lei monitor laptop de munca nou, spart pe tren când apasam cu spor sa-l închid peste un capac ratacit de stick de Internet, nimic nu este gratis. Are grijă Universul sa le echilibreze pe toate.


De ce? Pai tot ca sa citam Evensys preluat de aici, pentru ca : "Numarul mamelor din America de Nord care detin un blog ajunge la 3,900,000, iar 7 din 10 mame au un cont de Facebook. Studii recente au aratat ca mamele active pe Facebook au o mare influenta asupra lansarii unor tendinte pentru branduri.  58% dintre acestea urmaresc brandurile preferate in retelele sociale. In ultimii ani, numarul  blogurilor de parenting a crescut vizibil si in Romania, iar parintii sunt tot mai activi in mediul online."


Cine a vorbit? Multi si buni, dom'le. Eu venisem pentru Urania Cremene si ale ei pastile de parenting, dar ceilalti speakeri au fost un fel de mai multe cirese de pe tort asa, surpriza dupa surpriza.


A spart gheata Urania Cremene cu tema "De ce sunt sanse mari ca nici copiii nostri sa nu devina prosperi". Frustrant sa auziti cititi asta, stiu ca va incruntati acum.




[caption id="attachment_742" align="aligncenter" width="300"]Urania SMP Foto: Freya Productions pe https://www.facebook.com/SocialMediaForParents/[/caption]

Dar când femeia vorbeste despre ce idei transmitem copiilor nostri legate de prosperitate, acele pietre de moara pentru bagajul lor cu care ii trimitem in viata, e foarte posibil sa aibă dreptate.


Uite, de exemplu, vorbind de prosperitatea financiara (urmata de cea fizica, relaționala, spirituală, intelectuala, emotionala), voua nu v-au băgat ai vostri in cap ba ca "Banii sunt ochiul dracului", pentru bani trebuie să faci ceva ilicit (iar exemplele de "succes" tip Becali abunda piata), numa' aia cu noroc au succes in viata etc.?


Noi am reuşit pana acum sa-i insuflam Giugiukai teorii cat mai realiste despre bani: "mami, tu mergi la gradi ca mami si tati lucrează la servici. Da' de tze? Pai noi scriem pe laptop si dobim (vorbim) la telefon, si sefii nostri nenea Pital si nenea Malc ne dau bani pentru ce muncim la servici."


"Bella, îmi pare rău, stiu ca iti doresti acel balon (trazni-l-ar balon roz cu Mimi Maus, ca tot la colt in sufragerie peste mormanul de alte baloane ajunge!), dar nu mai am bani. Data viitoare poate luam unul."


"Haideti, doamna, ca e doar 4 lei. "


"Stiti bancul cu zgura, doamna vânzătoare?" După ce am decartat 14 lei pe desenul cu nisip colorat, 5 lei trambulina, 5 lei tobogan, 2.5lei placinta cu mere, 10 lei limonada, chiar arat a sac de bani fără fund? Pai pana acasă mai sunt 10 tentatii,  dam asa mili-mili-on ca e DOAR 4 lei balonul, you stupid cow, you?


O mai invatam si sa pună restul de monezi de la cumpărături in pusculita, iar ocazional ii scoatem pe toti, ii spunem ce isi poate cumpăra de ei varianta A sau B si ea vine cu C. Atâta timp cat varianta C este vesnica mingiuta colorata cu 0.50 bani de la Profi (alea care dau dependenta când încerci sa nimeresti una transparenta cu dinozaur in mijloc, dar la gura sferei sunt îngrămădite strategic cele de cacao si tot bagi in concediu cate o fisa de 1 eur si iti vine sa alinti picioare masinariei ca sa se rearanjeze mingiile, de mai găsești totusi bani prin geanta pentru asta si cu fiecare mingiuta de rahat care mai cade trebuie sa inventezi copilului o poveste interesanta despre ea " ce daca are 2 culori, rosu si albastru ca si celelalte 3 mingii căzute pana acum, asta sare foarte sus!", de ai casa plina doar de mingiute încât speri sa nu ajungi cu cracii in sus alunecând pe ele, doar nu le aruncăm, fiecare e speciala in felul ei, are o poveste proprie!), noi nu insistam cu A si B.


O mai invatam si ca plicurile din cutia postala se cheama facturi, ca scrie pe ele cati bani trebuie sa dam pentru apa, lumină, gaz de la aragaz, televizor. "Da' de tze? Pai mami, gazul nu e al nostru. E al lu' nenea care are gaz (sic!) si ne da si noua daca ii dam bani. Daca nu ii dam bani, atunci nu ne da gaz. Ce bine ca avem bani pentru gaz, nu? Si ca avem apa si lumina. Sunt copii care nu au, dragii de ei."


In mod asemănător, inoculam copiilor prejudecati si despre prosperitatea fizica, gen bolile se tratează cu medicamente. La Ferma Cornatel auzeam cum o mama răspundea unui alt tatic la "da' de ce ii dai Nurofen copilului, are febra?" cu "Nu acum, dar face mereu si ii dau 2 săptămâni preventiv ca asa a zis doctorul." Preventiv farmaciile se deschid din 10 in 10 metri pentru natia noastra de ipohondri panicati, încât Mihai Viteazul Strasse Sibiu a devenit un Las Vegas de lumini pâlpâitoare pe cruci verzi!


Nu mai vorbim de infofolirea tip ceapa cu 5 straturi de foi a copilului ba cu căciula vara sa nu îl traga curentul, ba cu centrala termica pornită sa ajungă camera la 26C ca nu tin de cald botosii de lână, maicuta bătrână etc.


La prosperitatea intelectuala cred ca toti am primit de la parinti mesaje de tip "cei care reuşesc in viata nu sunt cei care invata", "eu am citit/invatat destul, acum,e rândul tău", "fiecare se naste cu un IQ si nu e nimic de făcut in acest sens." Noroc ca pe mine fie-mea mă vede mereu la scoală cum zice ea, pe la cursuri, traininguri si limbi străine, ca sa inteleaga de mica ca aia cu "omul cat traieste invata" e pe bune.


Iar daca pe prosperitatea relationala mama voastră divortata nu v-a spus ca "toate curvele au noroc", înseamnă ca...aveti noroc, ca si mine dealtfel.


A urmat Gyorgy Gaspar (www.psihoterapiafamiliei.com), cu tema "Cuplu fericit=Cuplu sănătos". Nu acel mens sana in corpore barosana cu care defileaza tata scoru, ci ala de psihicus salubris con partenerus et copilus.




[caption id="attachment_744" align="aligncenter" width="300"]Foto Freya Productions preluata de pe https://www.facebook.com/SocialMediaForParents?fref=photo Foto Freya Productions preluata de pe https://www.facebook.com/SocialMediaForParents?fref=photo[/caption]

M-a uns la inima si omul si tema abordată despre relatia de cuplu, mai ales după ce apare un copil. Informatia de la el s-a asezat foarte bine peste ce stiam deja de la terapia personala cu psihologul meu Oana, dar sa aflu ca nu sunt singura blocata in etapa de diferențiere cu partenerul, m-a ajutat si mai mult.


Cica după etapa de simbioza, aia cu fluturi in stomac, de lugulugugiugiulosenie la maxim, urmează asta de diferentiere când începi sa vezi ca ochii partenerei sunt verzi, nu căprui, ca e roscata, nu blonda, ca are opinii diferite (sau doar opinii full stop), ceea ce duce la o lupta pentru putere ce poate dura multi ani si căreia unii chiar nu ii supraviețuiesc. Vestea buna este ca, cei care supraviețuiesc etapei 2, avansează in grad la interdependența sănătoasă sau dragostea matura. Logic atunci ce a spus Gaspar in continuare, si anume ca "oamenii care isi gestionează cu succes relatia de cuplu, ajung sa facă fata mai bine si relatiei părinte copil." Iar faptul ca aplicam pe copiii nostri ce am trăit noi in trecut sub tutela parintilor nostri cred ca va este deja clar si acceptat. Vorba Uraniei,  cate dintre voi nu simt " parca sunt mama!"? Iar faptul invatat deja la terapia cu Oana conform căruia inconștientul meu a ales partenerul meu ca sa mă vindec prin lectiile ce le primesc, din nou devine mai usor de acceptat.


Mi-a plăcut întrebarea din audienta "Căsătoria este necesară?", mă gândesc de mult sa scriu despre asta. Gaspar spunea ca mintea umana are nevoie de un angajament, un fel de asumare răspundere sociala, dar un cuplu poate functiona foarte bine fără act oficial. Chiar am aflat pe tren de la o studentă atât de draguta despre faptul că o prietena de-a ei s-a cununat doar religios in București, preotul a acceptat fără "ACT"! Cat de tare e asta, nu? Din ciclul Evrika! Daca aflam la timp...


A urmat tema Siguranta in mediul digital cu Alina Stan CSR officer Orange Romania.




[caption id="attachment_745" align="aligncenter" width="199"]Alina Stan Sursa foto: https://www.facebook.com/SocialMediaForParents?fref=photo[/caption]

Desi cu o voce timida si ochi care se uitau des in jos, Alina a reusit cu succes sa livreze continutul prezentarii ei in care ne-a avertizat de faptul ca 40% dintre copii afirma ca au avut contact cu necunoscuti pe Internet, 9% ca le-a fost cerută o fotografie, iar 2% au avut o experiență neplăcută. In parteneriat cu Salvati Copiii  care au un Departament de Cyber Crime, Orange menționează si sigur.info precum si linii de consiliere Helpline. Tema asta a mers foarte bine cu cea expusă de Valentin Vesa (omul cu campania Shoebox, cadoul din cutia de pantofi), inginer I-Quest, despre Privacy (viata privata sa zicem) pe Facebook. Despre cum putem sa setam profilul doar pentru Friends, postările personale doar pentru Friends (except Acquaintances, Cunoștințele), sa verificam in Messages acele Other care nu ajung in Inbox, sa nu ne arătăm lista de Friends si sa nu mai postam poze cu copiii in putzulica goală ca cica Feisbucu le păstrează oricum după ani si ani. Chestii de bun simt, aparent la ordinea zilei, dar ati fi surprinsi de cat de putini stiau sa facă aceste setări.


Pe partea de blogging toate prezentările au fost interesante, anumite interventii de-a dreptul delicioase chiar.


De la Ioana Manoiu am invatat despre "Branding personal" (un fel de imaginea ta de "vânzare" sau cum bine zicea chiar ea, un fel de " ce vorbesc oamenii despre tine atunci când nu esti in camera."), de la cum ne îmbrăcăm, vorbim, educatia noastra, ce postezi pe Facebook. (cred ca toti participantii am ras-ul-plânsul când a menționat ca in cativa ani tinerii care vor cauta sa se angajeze vor fi,nevoiti sa-si schimbe numele pentru ca si-au compromis imaginea de mai târziu cu ce au postat de pe acum).




[caption id="attachment_746" align="aligncenter" width="300"]Ioana Manoiu Ioana Manoiu, sursa foto: https://www.facebook.com/SocialMediaForParents?fref=photo[/caption]

Am invatat despre conceptul CUPCAKE, unde blatul prajituricii reprezintă latura noastra rationala, expertiza, CV-ul ca pe Linkedin, iar glazura colorata partea emotionala. Oamenii cumpara emotii, nu informatii, valorizează cum ii faci sa se simtă, asta ne explică Ioana.


Iar despre Personal Branding in 5 pasi, îndrumările au fost:


1. INTROSPECȚIE: ce te motivează? Pentru ce te dai jos dimineața din pat (altul decât sa faci pipi ca ai mâncat lubenita la culcare...), in ce investesti timp si energie? In corelație cu axa mediocritatii mentionata de Urania, la care ne forteaza sistemul de educatie când ne forteaza sa invatam la toate si sa fim buni la toate, Ioana completa cu "Perfectioneaza talentele!" Chiar zicea Urania ca stia ea din cunostinte legate de comunitatea evreieasca despre faptul ca cei 7 ani de acasa nu se refera la aia de bun simt cum crede romanul, ci la cei 7 ani in care putem identifica la ce exceleaza copilul, pe principiul ca evreii calculau de cati profesori, medici, brutari aveau nevoie in X ani. Parca sa zic ca am vazut ceva similar despre cei 7 ani de acasa de identificare a abilitatilor si inclinatiilor prin cartea Mama si Copilul a Mariei Capraru oare?;


2. AUDIT DE IMAGINE: roagă prietenii sa te descrie in 3 cuvinte, ce apreciează la tine. Eu am făcut acest exercitiu cu prietenii anul trecut la îndrumarea psihologului meu, m-a ajutat enorm! Pana si cei care nu aveau de bine, au gasit totusi din 3 un cuvant cu care sa ma descrie, iar cum altii au venit cu 7 sau 10, am iesit la o medie de 9, deci de 3 ori mai mult decat 3, deci de bine :) ;


3. DEFINEȘTE ATRIBUTELE CU CARE VREI SA FII ASOCIAT: din ciclul "A great man is one sentence" (un om mare e o propoziție) gen pe crucea lui Michael Jackson “king of pop”. Pe a mea va scrie mare cu verde praz, “mukallita.ro” (moment in care va deveni in sfarsit si blogul meu bacterian, ca sunt plictisita de viral). Asta daca ma ingroapa Mukallul la el in Sibiu, ca daca ma duce la Slatina schimbam pe “prazcutelemeasisalamdesibiu.ro”. Sau de o fi sa mor in camp de mohor de Uca land, nu scriem nimic cu .ro la sfarsit, bagam ceva cu co.uk ca sa nu faca pipi pe mormantul “imigrantului roman necunoscut”;


4. STABILESTE PUBLICURI TINTA si unde ii gasesti, dupa principiul 90/10 adica un fel de 90% din... din ce? ca uitai, este influentat de 10% din oameni. Parca suna un pic altfel principiul lui Stephen Covey, dar cred ca asta era adaptat pe tema social media and marketing;


5. PLAN ACTIUNE: marketing strategy, cursuri etc. Personal cred ca inainte de 4 era si un "stabileste obiectivul S.M.A.R.T. " Ma intreba un tanar de 22 ani referitor la promovare blog "pai, ce vreti sa obtineti doamna de la blog? Ce vindeti de fapt?" Turkish delight cu perje, ce naiba sa vand? No, ca ma incuie tinerelul. "Pai ziceti, doamna, ca la mine e simplu, daca vindeti usi, va fac optimizare SEO (n.a. manca-tz-ash ce-o mai fi si aia?) pentru vanzari usi." Pai, ce nu ti-e clar, un blog e mega dinamic, un blogger scrie orice, despre orice, oricand, oricum. Analyse this! "No, vreau sa "vand" informatie. Adica ma-ntelegi, sa o ofer gratuit, sa fie accesibila maselor cat mai multe si mai mari. Sa se duca vestea despre revolutia in parenting din Romania! Ca la ce ma ajuta daca iau eu trenul de la Sibiu sa intalnesc inca 300 de parinti rataciti in Bucuresti care doresc sa schimbe tiparul vechi al parintilor nostri, daca o data intoarsa reprezint 1 la mie dintre mame dornice de schimbare? Nu vreau sa fac parte dintr-o enclava, o "secta" exclusivista care are bani de conferinte, vreau ca informatia de care dispun sa ajunga la cat mai multe capete de mame, tati, bunici si educatoare, ca o data insamantata o idee citita pe aici, sa se dezvolte in vrejul de fasole!


Si, vorbind despre cum a ajuns ea la 6 milioane de vizionari in 6 ani parca (sau 8? poteito, potatou), Printesa Urbana a.k.a Ioana Macoveiciuc (sic!), ne-a vorbit cu tot cu burtica ei de graviduta avansata, despre cum a inceput, despre cum s-a promovat, si, mai ales despre reguli de best practice (cea mai buna practica), de tip raspund la comentarii, nu jignesc, sunt consecventa, scriu zilnic, scriu natural, personal, direct de la corazon asa... Mi-a placut foarte mult faptul ca nu posteaza nici o poza cu fatza fetitei ei Sofia.




[caption id="attachment_748" align="aligncenter" width="300"]Printesa Urbana, Sursa foto: https://www.facebook.com/SocialMediaForParents?fref=photo Printesa Urbana, Sursa foto: https://www.facebook.com/SocialMediaForParents?fref=photo[/caption]

Prima parte a sesiunii s-a incheiat cu o prezentare de catre Boyana Dragomir, de origine din Bulgaria, dar care vorbea excelent limba romana, cu mai putine dezacorduri decat muuuulti romani pe care ii aud zilnic de ma tampesc si pe mine. Proiectul ei, inedit, Little Gym (sala de gimnastica pentru cei mici), vine bine pe statistica conform careia 40% dintre copiii romani sunt sopraponderali.


Eu pe insula Thassos am vazut atat de multi copii supraponderali cu parinti pe masura, incat m-am speriat. Si iar m-au apucat trepidatiile gandindu-ma la cum e fie-mea indopata cu paine alba in ciorba la gradinita. Urania se mira de ce mamele pe la varsta de 2-3 ani a odraslei se opresc din alimentatia sanatoasa a copilului si nu mai masoara gramele de hrisca si quinoa din cereale. Guilty as charged! Yap, si eu sunt vinovata. O pun pe seama intoarcerii mamei la servici sau apucatului de muncit de acasa si pe seama dusului copilului in colectivitate cresa, gradi, unde mananca tampenii si de obicei prost: nu mai e timp! S-a terminat si lehuzia si concediul de maternitate.


Interesant de aflat de la Boyana si ca pentru copiii cu varste intre 1-4 ani, sunt necesare 3-4 ore pe zi de efort fizic! Numai azi ce imi povestea iar fie-mea despre doamna ei educatoare care "nu mi-a dat voie sa aleg! Dal eu nu am facut destul spolt!"


La partea "cum il convingi?" sa faca sport pe 'pilu indaratnic, (mai ales daca ma-sa e putoare specia couch potato), cica oferindu-i activitati fizice distractive (ex. gimnastica artistica la sol, cu barne etc.).


Cei 3 muschetari care au urmat in Sesiunea 2, toti, Doamne si toti trei, au fost atat de relaxati si joviali (tipic masculin, let's admitem), incat zau ca nu mi-am mai luat notite ca erau prea faini de ascultat.




[caption id="attachment_749" align="aligncenter" width="600"]Cei 3 muschetari Daniel Osmanovici, Valentin Vesa si Cristian -China Birta[/caption]

Daniel Osmanovici, pe care il stiu ca tataincepator.ro (de fetita de 3 ani) si nu ca prezentatorul Observatorului de weekend A1 (zau ca nu ma uit la televizor), Valentin Vesa (the Shoebox Man, in sfarsit l-am cunoscut personal pe omul cu deja celebra cutie de pantofi cu peste 10,000 de Like-uri pe Feisbuc AICI, tatal a doi copii mai mari, 5 si 7 ani daca am retinut bine, la randu-i blogger pe domeniul care ii poarta numele) si Cristian China Birta (a.k.a. Chinezu, din Maramu', nenea acela cu BlogalInitiative prin care am participat eu la campania Heineken si am castigat 6 doze de bere, tata a 3 copii intre 18 si 2 ani, dar tot nu il bate pe pediatrul fie-mii care asteapta acum al 8-lea - optulea-copil) sunt cei 3 muschetari.


Daniel, prezentandu-ne blog-ul lui, ne-a amuzat teribil cu pataniile lui de prin parc povestite cu o naturalete debordanta! Vorbea despre cum s-a implicat in cresterea fetitei incat singurul lucru ce a lipsit a fost sa o alapteze! Cum ajung inapoi in Anglia, Daniel, iti cumpar eu de pe E-bay ce-ti trebuie in sensul asta pentru bebe #2 daca vrei :) Eu nu stiu de ce nu faci un grup pe Facebook, doar pentru tati, ca sunteti multi dedicati, dar numai tu cu blog sa faceti schimb de retete de quinoa cu pudra de roscove si sa stabiliti intalniri in parc cu bebeii ca sa ne mai lasati si pe noi sa ne uscam parul frumos cu peria. A, da, multumesc pentru ca ai recunoscut ca nu scrii zilnic pe blog, m-am simtit mai bine sa aud ca nu sunt singura.


Vali a fost mai serios cu tema abordata de utilizare responsabila a mediilor sociale si o educatie preventiva a copiilor cu privire la media. Ce inseamna sa fii tata de copii mai mari, deja ai alt gen de probleme, unele la care nici nu am visat sa ajung sa ma gandesc prea curand! Ne-a invatat desigur cum sa facem Sharing securizat de informatie pe Facebook care mereu schimba cate ceva si ne ia prin surprindere, (de speriat ce informatie detine Facebook despre fiecare dintre noi cititi si singuri aici ), dar cred ca ne-a atras si mai mult atentia cand ne-a zis sa-l intrebam cum putem sa recuperam banii inapoi daca acceseaza copiii din greseala aplicatii pe smart phones ce costa bani.


Cristi cred ca e in stare sa vorbeasca si unei multimi din Casa Poporului fara sa i se puna vreodata nodul ala nenorocit in gat, asa ceva... Tema lui, "Mami, ce-i aia mami blogger?" (adica mama mea e blogaritza/scrie noaptea la portita), ne-a informat ca sunt 3 milioane de romani care citesc bloguri (ce va mira? Inca suntem o natie avida dupa informatie si informare, doar am stat destul cu informatia suprimata, nu?), iar dintre bloggeri multi is second jobberi, adica fac meseria asta ca ul al doilea servici. Noaptea, dupe cum va spuneam.


Da, super eveniment, nu-mi pare rau decat ca mi-am spart laptop-ul pe tren, in rest jeneregretterien.com! Mai vreau asa evenimente si la mai mare! La anu' iau avionul din Uca Land ca sa particip.


Si, pentru ca este deja 11:38 PM la o saptamana dupa acest super eveniment, inchei aici, va multumesc pentru atentie, ne revedem dupa pauza.


Ma bag la somn! De voie, de nevoie. (ca e nervos Mukallul langa mine, incruntat ca ce puii lui stau sa scriu tampenii pe blog la ora asta?)




[caption id="attachment_750" align="aligncenter" width="670"]sleeping cat sursa foto: news.distractify.com[/caption]

2 comentarii :

daniel osmanovici spunea...

ce sa comentezi la un articol bine scris ...ca e bine scris? ca a reusit sa se 'ia' de toata lumea, inclusiv de mine? ca desi ai ceva de citit, nu te plictisesti pentru ca e un stil lejer. ma opresc cu toate astea ca sa nu zica lumea ca am ceva de castigat, desi am scris asta dupa ce s-a scris despre mine. :)

mukallita spunea...

Din ciclul senchiu, senchiu far tuu kaind si pentru ca nu ai uitat si pentru ca ti-ai făcut timp si pentru ca ai avut răbdare sa citesti, abia astept sa te regăsesc pe domeniul taticcontinuator.ro sau taticprofi.ro sau taticexpert.ro sau profipapiciulo.ro :)) Tinem aproape chiar si de la vreo 3,000km distanta in curând. Mulțumesc frumos încă o data!